Wat is de Kangoeroe Klup?

De Kangoeroe Klup is voor jongens en meisjes tussen 3 en 6 jaar oud die het leuk vinden om met elkaar te sporten, spelen, bewegen en leren korfballen.

De kinderen die Kangoeroelid zijn van Leonidas, zijn tegelijkertijd lid van de Kangoeroe Klup van de korfbalbond.

Er is een speciale website voor de kleintjes en zij krijgen een "Kangoeroe Klup-welkomstcadeau".

De naam Kangoeroe Klup is gekozen omdat de kangoeroe veel overeenkomsten heeft met vaardigheden die horen bij de korfbalsport zoals snelheid, wendbaarheid en sprongkracht. Daarnaast heeft de kangoeroe een buidel die aan jonge kangoeroes bescherming en veiligheid biedt. De Kangoeroe Klup is symbolisch gezien de buidel - een veilige en warme plaats - voor de jongste leden!

Om het geheel sprekend te maken is door het KNKV een viertal jeugdige kangoeroes ontwikkeld. Deze figuurtjes, genaamd Scoro, Funny, Jumper en Spurt, vervullen een hoofdrol binnen de Kangoeroe Klup. Zo komen zij onder andere terug op diverse promotiematerialen en merchandiseartikelen.

We verdelen het jaar in vier periodes. Elke periode zal een Kangoeroe en diens specialiteiten centraal staan en ter afsluiting van zo’n termijn ontvangt elk kind een diploma.

Het is uitdrukkelijk niet gericht op het aanleren van korfbaltechnieken en het spelen van wedstrijden. Er worden vooral leuke en gevarieerde spelvormen aangeboden met gebruikmaking van materiaal en muziek.

De Kangoeroe Klup bestaat uit een training die ongeveer een keer in de twee weken plaatsvindt op de zaterdagochtend van 10:00 uur tot 11:00 uur in de gymzaal van Sporthal De Duker.

De hoofdleiding bestaat uit Bas Oostra en Rixt Pietersma.

Gratis kennismaken

Nieuwe kangoeroetjes mogen 3 keer gratis komen trainen om te kijken of ze het leuk en gezellig vinden bij de Kangoeroe Klup van Leonidas. Als ouder mag je tijdens deze training gewoon blijven kijken. Wil je je kind eens vrijblijvend mee laten doen? Neem dan contact op met ons op:

Contactpersoon

Contactpersoon: Bas Oostra
Telefoonnummer: 06-40330591

Contributie

De contributie voor de Kangoeroe Klup bedraagt € 6,- per maand en wordt maandelijks via automatische incasso geïnd. Als nieuw lid ontvangt je kind een Kangoeroe Klup t-shirt als welkomstcadeau.

Aanmelden

Gebruik het aanmeldformulier om je kind aan te melden bij onze Kangoeroe Klup. Dit formulier is ook terug te vinden op de pagina "Lid worden".