De vijf korfbalverenigingen in Weststellingwerf vormen na de zomer gezamenlijke jeugdteams. Dat gaat onder de werknaam WKS: Weststellingwerf Korfbalt Samen.

De jongste jeugd, F- en E-pupillen, blijven onder de eigen clubnaam actief in het eigen dorp. En uiteraard verandert er ook voor de nog jongere kangoeroes helemaal niets.

De afgelopen twee weken hebben de spelers van alle samenwerkende clubs met elkaar kennisgemaakt tijdens vier gezamenlijke trainingen verdeeld over de gehele gemeente. De indeling van de teams is tot stand gekomen in overleg met enkele (oud)trainers, enkele afgevaardigden van de verenigingen en met de samenwerkende Technische Commissies.

Het is nu dus voor alle kinderen duidelijk wie in welk team gaat spelen, waar getraind gaat worden, waar gespeeld gaat worden en wie de coaches en trainers zijn. De vijf verenigingen willen via de samenwerking voor de jeugdleden het best mogelijke korfbalaanbod realiseren, dus prestatiegericht en recreatief korfbal. Met andere woorden korfballen op zijn of haar niveau en met leeftijdsgenoten.

Elke vereniging organiseert een avond, bij ons op vrijdag 14 juli tussen 19.00-20.00 uur in de kantine, waar u in gesprek kunt gaan met de personen die vanuit Leonidas het proces hebben begeleid.

Voor deze 10 minuten gesprekken kun je je aanmelden via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. We willen je vragen om de vragen, ter voorbereiding op het gesprek, via de e-mail te stellen.